Zimply opererer kun med betalingsterminaler der er cloudbaseret, hvilket betyder at der ikke længere er det traditionelle simkort i terminalen. Dette åbner op for en masse fordele.

Har du en virksomhed med flere butikker kan du frit benytte terminalerne i alle butikker, hvis behovet opstår. Har du eksempelvis en travl dag i den ene butik kan du blot medbringe en terminal fra en anden butik for at lette ekspeditionen. Dette er muligt, da en cloudbaseret terminal blot kræver et login fra den pågældende butik. Du kan derfor let og enkelt skifte login på terminalen, hvis du ønsker at benytte terminalen andetsteds.

Betal kun for de termianler du benytter. Har du en sæsonbetonet virksomhed og dermed velvidende om at travlheden kan variere meget for tid til anden, kan du blot erhverve dig det ønskede antal terminaler der inddækker højsæsonens bedrifter og vel og mærket kun betale for brugen i denne tid. Du kan derefter lægge terminalen i skuffen i vinterhalvåret, hvilket du selvfølgelig ikke skal betale et servicegebyr for.